جهت برقراری ارتباط :۰۹۱۳۰۲۵۱۸۶۳

تا از بهترین روش محافظت از موهای رنگ شده برای حفظ شادابی مو در خانه – افسانه زارعی

رنگ مو اصفهان

در مورد حفظ موهای رنگ شده خود چه باید کرد؟موهای رنگ شده شما بدون مراقبت های بعدی مناسب به راحتی بی روح و کدر می شوند و لازم است نکاتی را برای مراقبت از آنها  رعایت کنیم که در ادامه این مقاله از سایت افسانه زارعی به این نکات پرداخته ایم…

۱.قبل از اینکه موهای تازه رنگ شده را بشویید، سه روز صبر کنید

حداقل ۷۲ ساعت پس از استفاده از رنگ مو، موهای خود را نشویید. در غیر این صورت، رنگ به راحتی پاک می شود. فرآوری شیمیایی در حین رنگ کردن مو، کوتیکول های مو را باز و مستعد آسیب می کند. رنگ موها ساختار مو را از نظر شیمیایی تغییر می دهند. این مو متخلخل تر و مستعد آسیب است.

۲.از شامپوی محافظ رنگ استفاده کنید

نوع شامپویی که استفاده می کنید نقش مهمی در جلوگیری از از دست دادن شادابی رنگ موهای شما دارد. هنگامی که موهای خود را می شویید، از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

رنگ مو اصفهان

۳.موهای رنگ شده خود را کمتر شامپو بزنید

شستن مکرر موهای رنگ شده باعث می شود که رنگ از بین برود و رنگ آن کم رنگ شود. شستن مکرر موها را نیز از چربی طبیعی آن پاک می کند و آن را خشک، کدر و بی روح می کند. برای جلوگیری از این امر، موهای خود را کمتر بشویید. این باعث می شود رنگ مو نیز زنده به نظر برسد.

۴.از شامپو خشک استفاده کنید

شما نمی توانید بهداشت شخصی  را به خطر بیندازید، از یک شامپوی خشک مناسب رنگ استفاده کنید تا چربی، کثیفی و تجمع محصول از روی موهایتان از بین برود . این کار بدون اینکه به دلیل شامپو زدن مکرر رنگ موهای شما را از بین ببرد، از شر کثیفی خلاص می شود.

مطالعه کنید:شامپو خشک چیست؟

۵.موهای رنگ شده خود را حالت دهید

هر بار که موهای رنگ شده خود را شامپو می کنید، باید از نرم کننده استفاده کنید. مطمئن شوید که نرم کننده از نظر رنگ نیز بی خطر است. این نرم کننده ها یک سد محافظ روی تارهای مو ایجاد می کنند. این به مهر و موم شدن کوتیکول ها و قفل شدن رطوبت کمک می کند که به موهای شما درخشندگی، حجم و درخشندگی می بخشد. بنابراین، موهای شما را نرم، سالم و براق می کند.

رنگ ولایت اصفهان

۶. از دماهای بالا اجتناب کنید

سعی کنید دوش آب سرد یا ولرم را انتخاب کنید زیرا آب داغ می تواند به موهای رنگ شده آسیب برساند و آنها را محو کند. این موضوع در مورد ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند اتو مو، سشوار نیز صادق است. دمای بالا پوشش محافظ بیرونی مو مختل می شود زیرا گرما کوتیکول را باز می کند و رنگ به راحتی خارج می شود.

۷. از مصرف کلر روی موهای رنگ شده اجتناب کنید

کلر موجود در استخرهای شنا می تواند موهای شما را تغییر رنگ داده و آن را ضعیف کند . به همین دلیل ضروری است که اقدامات پیشگیرانه را قبل از شنا انجام دهید. برای شروع، همیشه از کلاه شنا استفاده کنید که از تماس آب با موهایتان جلوگیری کند. برای محافظت بیشتر، از یک نرم کننده یا روغن نارگیل استفاده کنید که مانعی بین آب کلر و موهای شما ایجاد کند. اگر زمان زیادی را در استخر می گذرانید، موهای رنگ شده خود را خیس کنید و قبل از رفتن به استخر از یک نرم کننده محافظ استفاده کنید. کلر در موهای شما انباشته می شود و باعث می شود رنگ آن به خصوص رنگ های روشن تر به رنگ سبز غیرجذاب تغییر کند.

۸.استفاده از حرارت را کاهش دهید

موی رنگ شده، از موی طبیعی شکننده‌تر است. پس، هنگام استفاده از اتوی مو، سشوار و وسایل مشابه، با موهایتان با ملایمت رفتار کنید.بهتر است هنگام سشوار کشیدن و فر یا صاف کردن مو از وسایلی استفاده کنید که درجه حرارت آن‌ها قابل تنظیم است. همچنین، از محصولات محافظ حرارت مو استفاده کنید. زیرا آسیبی که حرارت به مو وارد می کند، ممکن است برگشت ناپذیر باشد و به مرور موها را شکننده و ضعیف کند.

کراتینه مو اصفهان

۹.به طور منظم از نرم کننده‌های قوی استفاده کنید

اغلب، استفاده از رنگ، موها را خشک و شکننده می‌کند. بنابراین، خیلی مهم است که همیشه از یک نرم کننده قوی برای حفظ رطوبت مورد نیاز مو استفاده کنید.

۱۰.نوک موهای خود را کوتاه کنید

چه موهای خود را رنگ کرده باشید و چه نه؛ وجود موخوره، تار موهای شکسته و نوک موی دندانه دار، تا حدی کاملاً طبیعی و البته به شدت ناخوشایند است. با این حال، آسیب دیدن مو بعد از رنگ کردن، اجتناب ناپذیر است.

رنگ مو اغلب تار موها را خشک و شکننده می‌کند. برای اینکه موهایی سالم و خوش حالت داشته باشید، بهتر است، به طور منظم نوک موهای خود را کوتاه کنید. زیرا رنگ کردن مو بدون کوتاه کردن آن، ممکن است علت موخوره موی شما باشد.

اگر نگران موهای بلند خود هستید، می‌توانید در هر بار مراجعه به آرایشگاه، به آرایشگر بگویید تا فقط مقدار کمی از آن را کوتاه کند.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *