باور کنید یا نه، کلید یک مانیکور طولانی مدت و عالی این است که چگونه از آنها مراقبت کنید. چه به ژل‌ها، اکریلیک‌ها یا فقط لاک‌های معمولی علاقه‌مند باشید، باید ناخن‌های خود را به‌عنوان جواهرات ببینیم نه ابزار، و پس از استفاده از آنها مراقبت کنیم. ما بهترین نکات و ترفندها را در مورد مراقبت پس از مانیکور گردآوری کرده‌ایم. سالن زیبایی افسانه زارعی

شعار سالن ما جواهرات نه ابزار

شعار کوچکی که دوست داریم با آن زندگی کنیم. با تمام اصلاحات ناخن، بسیار مهم است که مراقب باشید ناخن‌هایتان را نکوبید یا کارهایی انجام ندهید که باعث ترک آن‌ها شود. ما درباره باز کردن قوطی‌ها، چیدن وسایل یا حتی دستگیره‌های درب ماشین صحبت می‌کنیم.

دستکش لطفا!

همیشه برای فعالیت هایی مانند شستن ظروف و باغبانی دستکش بپوشید. مواد شیمیایی قوی در محصولات پاک کننده مانند سفید کننده می تواند باعث تغییر رنگ و آسیب به ناخن ها شود، همین امر در مورد کندن باغ نیز صدق می کند. همیشه دستکش محافظ بپوشید.

از محصولات روغنی خودداری کنید

اجتناب از مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌های ضد آفتاب یا محصولات برنزه کننده حاوی لانولین یا روغن معدنی راه آسانی است که به مانیکور شما عمر بیشتری می‌دهد. مواد تشکیل دهنده این محصولات می توانند باعث ضعیف شدن و لیفت شدن ژل ها و اکریلیک ها شوند. اگر نمی توانید مقاومت کنید، برای استفاده از این نوع محصولات همیشه دستکش بپوشید.

چیدن ناخن ها

برخی افراد بنا بر عادتی که دارند ناخن های خود را می‌چینند یا می‌خورند. برای مراقبت از ناخن بعد از مانیکور هرگز نباید این اعمال را انجام دهید. چراکه در آخر منجر به از بین رفتن ناخن‌های شما می‌شود.

 

روغن کوتیکول استفاده کنید

ثابت شده است که استفاده روزانه از روغن کوتیکول زمان مانیکور را طولانی تر می کند. ناخن ها و بستر ناخن های شما را مرطوب می کند و رشد ناخن های سالم را تشویق می کند.این روغن را می‌توان از روغن های گیاهی، اسیدهای سیتریک و همچنین برخی ویتامین های مختلف نیز تهیه کرد. کوتیکول دارای قوام نازکی است که به راحتی جذب پوست خواهد شد. عدم استفاده از این روغن به منظور مراقبت از ناخن بعد از مانیکور موجب شکستن ناخن هایتان می‌شود. همچنین در رنگ و کدری آن ها نیز تاثیرگذاری بلند مدتی دارد. برای استفاده از این روغن، کافی است روزانه و به طور مرتب، چند قطره را مستقیم روی ناخن بریزید بعد از آن با یک پنبه آن را ماساژ دهید.

منبع